Premium

Nieuwe Pearle-commercial wijst ons op het belang van goed zicht in het verkeer

De opticienketen werkte voor deze campagne samen met Veilig Verkeer Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is verantwoordelijk voor de realisatie van de campagne ‘Ongelukje’.

In de film zien we een mannelijk duo ondersteboven stilliggen op een rotonde, vermoedelijk vlak na een ongeluk. Volgens kan één op de tien bestuurders niet goed zien in het verkeer. Daarmee zijn ze een gevaar op de weg, hoewel de meeste van deze bestuurders dit niet door hebben.

Daarom voeren Pearle en Veilig Verkeer Nederland samen campagne voor een gratis oogmeting die zij samen hebben ontwikkeld.

Onderdeel van de campagne is een ‘pop-up’ oogmeetstation - langs de A12 bij Woudenberg - waar mensen een gratis test kunnen laten doen. Om aandacht te vragen voor de actie heeft TBWA\NEBOKO een digitale mast bedacht, die bij de A2 bij Vianen elke tiende auto telt en zo zichtbaar maakt hoeveel automobilisten op de weg slecht kunnen zien.

Credits
Bureau: TBWA\NEBOKO

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie