Omzet PR-tak WPP daalt met 6,7 procent

2001 was een bijzonder slecht jaar voor de PR-branche. Dat stelt althans Martin Sorell, topman van het reclameconglomeraat WPP bij de toelichting van de jaarcijfers van het concern.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De totale inkomsten van de PR-tak van WPP daalden met 6,7 procent.

Als reden voor die omzetdaling noemt ‘Sir’ Martin heft feit dat budgetten voor PR-activiteiten van opdrachtgevers, anders dan reclame- of marketingbudgetten, veelal niet vooraf zijn vastgelegd. ‘En als het wat minder gaat, wordt er juist in die uitgaven gesneden.’

Ook over het komend jaar is de CEO weinig optimistisch. Sorrell schat dat reclamebudgetten nog eens 3 procent zullen dalen in 2002. Wel denkt Sorrell dat bestedingen in direct mail, marktonderzoek en branding dit jaar met 3 procent zullen stijgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie