Opzij komt met manneneditie Ophij

Bij de vernieuwde Opzij zit komende donderdag een mannenblad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ophij komt voorlopig eenmalig uit, tegelijk met de gerestylde Opzij. Hoofdredacteur Irene de Bel: &;Het idee is om hem vaker te laten verschijnen. Het is nu een cadeautje voor de mannen dat je gratis bij Opzij krijgt. Onze droom is om er een zelfstandige titel van te kunnen maken.&;

Volgens De Bel past een manneneditie bij deze tijd. ‘Opzij speelt in op alle generaties, ook de nieuwe. Ondertussen dragen ze allemaal dezelfde waarden uit. En steeds meer mannen doen mee, dus daarom lanceren we donderdag de manneneditie Ophij.’ 

De Bel zegt dat steeds meer mannen ‘uit de kast komen’ als feminist. ‘Zij komen erachter dat het lastig is dat je kinderen hebt en allebei carrière wilt maken. Als die mannen minder willen gaan werken om thuis meer balans te krijgen, merken ze ook dat dit slechter is voor hun carrière. Het is ook niet meer automatisch zo dat de vrouw minder gaat werken. En de discussie over het rolbevestigende van je moet altijd een grote stoere vent zijn, moet ook gevoerd worden.’



Filemon Wesselink
Ophij werd gemaakt door mannen. De Bel: ‘Als ik het ga bedenken dan is het nog steeds vanuit vrouwelijk perspectief. Dus het blad is voor een belangrijk deel door mannen ingevuld. Zo heb ik Jim Jansen van New Scientist erbij gehaald en verder een aantal freelancers.’

In Ophij vinden we onder meer artikelen over de rol van de vaders, oppasopa’s en een dubbelinterview met de nieuwe hoogleraar vaderschap aan de UvA Renske Keizer, samen met emeritus hoogleraar pedagogiek Louis Tavecchio. En waar bij Opzij de pil een onderwerp is, zien we in Ophij een artikel over sterilisatie, met de vraag: durf je het als man? Presentator Filemon Wesselink staat op de cover. Hij noemt zichzelf sinds kort feminist en legt uit waarom. 

Directeur/uitgever Leo Schaap van Veen Media (uitgever van Opzij) zegt af te willen wachten hoe Ophij ontvangen wordt. ‘We vonden dat het tijd werd dat de Ophij er moest komen en gaan kijken of hij aanslaat. We willen via sociale media mensen de ruimte geven om te reageren. Van adverteerders hebben we al goede feedback gekregen.’ De Bel: ‘Gamma adverteert in Ophij, dat was me bij Opzij niet gelukt.’

.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie