ReclameArsenaal lanceert 'Digitale Gids'

Donderdag wordt door het ReclameArsenaal de databank Digitale Gids Reclamecollecties Nederland gelanceerd op een bijeenkomst in het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De gids is te raadplegen op de en is een wegwijzer naar historisch reclamemateriaal in ruim 80 bedrijven, musea, instituten en archieven in heel Nederland. Naast de digitale gids zullen ook een gedrukte editie van 176 pagina's en de nieuwe website van het ReclameArsenaal worden gepresenteerd.

Met de Digitale Gids Reclamecollecties Nederland wordt voor het eersthet bjzondere erfgoed van de Nederlandse reclame in kaart gebracht. In totaal gaat het daarbij om meer dan 650.000 items en ruim 300 meter reclamemateriaal uit de periode 1870-heden: van een verpakking van Sunlight-zeep tot een affiche van de kraakbeweging en van een reclamefilmpje voor Unox tot de eerste dagbladadvertentie in kleurendruk. Het materiaal bevindt zich onder meer bij het ReclameArsenaal, Heineken, Unilever, Philips, het Spoorwegmuseum, Gemeentearchief Rotterdam en het Nationaal Luchtvaartmuseum Aviodome.

Het project Digitale Gids Reclamecollecties Nederland is mogelijkgemaakt door financiële steun van de VSB-fonds, de Mondriaan Stichting, het K.F. Heinfonds, Publex en Sony. De gids kwam tot stand in nauwe samenwerking met het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie