Telegraaf verwacht 5% groei advertentieomzet

De advertentieomzet bij holdingmaatschappij De Telegraaf moet in 2004 circa 5 procent hoger uitkomen dan afgelopen jaar. Die toename kan zowel het gevolg zijn van een prijs- als volumestijging, maar ook de veranderde tariefsstructuur voor adverteerders speelt een rol.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Holdingmaatschappij De Telegraaf verwacht dat de oplageomzet, de tweede grote inkomstenbron naast advertenties, dit jaar toeneemt met 2 à 3 procent. Het dagblad De Telegraaf (het vlaggenschip van de onderneming) liet het eerste halfjaar met advertentie- en oplageomzet weer groei zien.

Kok meldde ook dat het totale personeelsbestand van de holdingmaatschappij naar verwachting de komende jaren verder zal teruglopen, hoewel 2004 waarschijnlijk een lichte stijging van het aantal werknemers te zien geeft door nieuwe projecten. Kok wilde niet aangeven hoe groot de reductie in de jaren na 2004 zal zijn. 'Doordat de advertentiemarkt de afgelopen tijd slecht is geweest en nog steeds niet geweldig draait, word je getriggerd om kosten te besparen.'

In 2003 waren, gerekend in volledige arbeidsplaatsen, gemiddeld 4459 medewerkers in dienst van het concern, tegenover 4690 in 2002. Een vermindering dus met 231 banen. Deze personeelsreductie was het resultaat van reorganisaties bij het uitgeversconcern. Daartegenover stond een uitbreiding van personeel in verband met nieuwe projecten, zoals de zondagskrant.

'Je moet altijd kijken of je goedkoper kunt werken, zodat ingrijpende maatregelen ineens zo veel mogelijk uitblijven. Dus ook als de markt de komende jaren aantrekt, zul je kritisch op het personeelsbestand moeten blijven letten', aldus de directeur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie