Telfort verliest klanten

Ook netwerkloze telecom-brands als Hollands Nieuwe en Simpel verliezen market share.

Mobiele aanbieders zonder eigen netwerk verliezen wat terrein in Nederland. Volgens onderzoeksbureau Telecompaper zagen 'virtuele merken' als Telfort en Hollandse Nieuwe hun klantenbestand in het derde kwartaal met dik 3 procent teruglopen naar 6,6 miljoen simkaarten.

Exit Ziggo Mobiel
Vooral spelers die eigendom zijn van een grotere partij met wel een netwerk, lieten een sterke daling zien. Dit kwam onder meer doordat Ziggo Mobiel de markt verliet. De mobiele klanten van Ziggo zijn allemaal overgegaan naar Vodafone.

Telfort heeft het moeilijk
Daarnaast heeft Telfort het moeilijk in de consumentenmarkt en is het merk klanten aan het verliezen. Telfort blijft wel koploper bij de aanbieders zonder netwerk. De rest van de top 5 bestaat uit Lebara, Lycamobile, Hollandsnieuwe en Simpel. In totaal zijn er nu nog 44 van dit soort spelers, goed voor 32 procent van het totaal aan simkaarten in Nederland.

Aanscherping positionering Telfort 2016
Het voordeelmerk Telfort (onderdeel van KPN), werd groot door reclame character 'ex-miljonair Hans' met de pay-off ‘Dezelfde kwaliteit maar dan supervoordelig’. In 2016 werd daar afscheid van genomen en ging Telfort verder met 'Doe er je voordeel mee'. Telfort zei in mei 2016 met de aangescherpte positionering naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

 

Prijzen onder druk
Telecompaper voorziet een verdere consolidatie in de markt, aangezien het voor de vele kleine partijen steeds moeilijker zal worden om zich staande te houden. Er is volgens de onderzoekers voortdurend sprake van hevige concurrentie, waardoor de prijzen onder druk staan.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie