Unilever schrijft mediapitch uit

De pitch begint in januari. Het gaat om het wereldwijde media-account van Unilever.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever kondigt aan dat het de mediabelangen (planning en inkoop) herziet. Voor de vier categorieën waarin Unilever zich beweegt (Foods, Refreshment, Home Care en Personal Care), worden de mogelijkheden tegen het licht gehouden. Dat het een wereldwijde review betreft, betekent niet per se dat Unilever op zoek is naar één mediapartij, die de mediabelangen over de hele wereld kan behartigen. Fleur van Bruggen, woordvoerder van Unilever: 'We gaan kijken naar de mediapartners in alle markten wereldwijd.' Volgens Van Bruggen is het beleid van Unilever om elke twee tot drie jaar een dergelijke review te doen. Naast de zittende partijen – in Nederland is dat Mindshare – wordt een beperkt aantal ‘zorgvuldig geselecteerde’ partijen uitgenodigd om deel te nemen.

Luis Di Como, Unilever Senior Vice President Global Media, zegt over de review: ‘Onze nieuwe marketing strategie, “Crafting Brands for Life”, en onze vastberadenheid om aan kop te blijven in digital marketing, motiveren ons om er zeker van te zijn dat we met de beste bureaus werken.’

Eind 2004 van Initiative naar Mindshare. In het begin van 2010 besloot Unilever na een langdurige pitch (de finale ging tussen Mindshare en OMD) om de samenwerking met Mindshare .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie