Virtueel vliegen met KLM

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf deze week is het voor iedereen mogelijk om via een virtuele vlucht te maken, door middel van het on line spel ‘Now Boarding’. Het spel staat tot en met 3 november 2002 in zes talen op alle zestig KLM-sites wereldwijd.

Door mee te doen kunnen vliegtickets en taxfree kortingsbonnen worden gewonnen. KLM wil hiermee een impuls geven aan de interactieve mogelijkheden van haar website. Daarnaast speelt KLM in op recent onderzoek van Forrester Research waaruit blijkt dat steeds meer mensen het internet bezoeken voor on line entertainment. Het interactieve spel is in samenwerking met Lost Boys Nederland ontwikkeld.
Bezoekers van de site kunnen samen met drie vrienden meedoen aan het interactieve spel en de rol van piloot en bemanning spelen op een virtuele vlucht. De piloot staat voor de uitdaging een originele en creatieve naam te bedenken voor het toestel en moet samen met de bemanning vijftig passagiers uitnodigen om mee te vliegen op de vastgestelde vertrekdatum. Als het toestel volgeboekt vertrekt, kunnen alle deelnemers – bemanning en passagiers - prijzen winnen. Via is de stand te volgen van alle vliegtuigen die wereldwijd deelnemen. Het interactieve spel wordt gespeeld in vier ronden. Elke ronde wordt afgesloten met een vastgestelde vertrekdatum. De vertrekdata zijn: 22 september, 6 en 20 oktober en 3 november 2002.
Om de twee weken beoordeelt een panel bestaande uit KLM- en Lost Boys-deskundigen de naam van alle volgeboekte vluchten op creativiteit en originaliteit. De bemanning van dit toestel wint vier Business Class-tickets naar de gekozen Europese bestemming. De bemanning die vertrekt met de eerste volle vlucht wordt beloond met een tax-free voucher ter waarde van EUR 50.
Alle passagiers geven hun favoriete bestemming aan voor hun droomreis en een originele uitleg waarom men daar naar toe zou willen vliegen. Aan het einde van het spel (3 november 2002) worden alle inzendingen van de passagiers op volgeboekte vluchten beoordeeld. De creatiefste inzending wordt beloond met twee tickets voor een wereldreis.
Uit onderzoek van Forrester Research (Europe’s Future Online Consumers – februari 2002) blijkt dat meer dan 10 procent van de huidige en toekomstige Europese internetgebruikers regelmatig on line spelletjes spelen. Verder wordt binnen Europa internet door 40 procent gebruikt om vakanties te plannen, terwijl ongeveer 20 procent regelmatig aandelen controleert. Ook de internetbezoekers in Amerika en Canada stellen on line entertainment erg op prijs. Het Forrester Research onderzoek (What draws the affluent online – mei 2002) wijst uit dat meer dan 35 procent minstens een keer per week meedoet aan een on line spel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie