Voorlichtingscampagne over geweldsdelicten

Op 2 juli start een nieuwe Postbus 51-campagne, die burgers moet vertellen hoe ze veilig en verantwoord kunnen reageren als ze getuige zijn van een geweldsincident. De landelijke campagne moet de cultuur van afzijdigheid en het gevoel van machteloosheid bij dergelijke situaties helpen doorbreken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het gezamenlijk initiatief van het Landelijk Platform Tegen Geweld op Straat, de stichting Meld Geweld te Rotterdam en de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties draait het om het motto 'Weet wat je te doen staat als het om geweld gaat'. In de Postbus 51-spots wordt het publiek gewezen op de noodzaak om het alarmnummer 1-1-2 te bellen, kenmerken van de dader te onthouden en het slachtoffer niet alleen te laten.

Naast de televisiecommercials worden voor de campagne radio en bioscoop, advertenties, posters, een informatiefolder, een internetsite () en freecards ingezet. De landelijk campagne is gebaseerd op een eerdere succesvolle campagne in de regio Rotterdam-Rijnmond van de stichting Meld Geweld en zal in de maanden juli en augustus lopen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie