Vrouw krijgt 24 uur de tijd om via KLM’s sociale media geld in te zamelen voor een vliegticket

De luchtvaartmaatschappij wil met dit experiment ‘de kracht van zijn sociale netwerk testen’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KLM stelt zijn socialemediakanalen ter beschikking voor een crowdfundingproject genaamd . Een vrouw genaamd Juanita ‘krijgt’ van de luchtvaartmaatschappij 24 uur de kans om met behulp van KLM’s socialemedianetwerk een vlucht naar haar familie in Canada te laten bekostigen.

Niet kunnen betalen

Karlijn Vogel-Meijer, manager social media KLM zegt dat de maatschappij regelmatig verzoeken krijgt om een ticket te doneren/geven van mensen die graag willen vliegen, maar geen ticket kunnen betalen.

‘Met dit socialemedia-actie kunnen we kijken hoe ons sociale netwerk tegenover dit soort verzoeken staat. Uit de stapel verzoeken heeft het webcareteam het verhaal van Juanita geloot. Juanita heeft haar familie in Canada al jaren niet gezien.’

KLM zegt deze pr-actie te beschouwen als een experiment. Vogel-Meijer: ‘We zijn op sociale media groot geworden door ‘trial and error’ en we zien FlightFunding echt als een experiment.’ Vanochtend is de oproep voor geplaatst op KLM’s socialemediakanalen en kunnen mensen tot morgenochtend 9 oktober 7:00 uur doneren.

Het creatieve concept van deze actie is in samenwerking met Code d’Azur ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie