VS: 6,8 procent groei bestedingen eerste halfjaar

De reclamebestedingen in de Verenigde Staten zijn in het eerste halfjaar van 2003 met 6,8 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze cijfers zijn afkomstig van TNS Media Intelligence/CMR. Het bureau meldt dat de bestedingen naar 61,6 miljard groeiden, waarvan meer dan de helft naar tv. Kabeltelevisie vertoonde de grootste groei met 17 procent. Lokale kranten en consumentenbladen zagen beide een groei van 11 procent. Procter & Gamble besteedde 31 procent meer aan reclamecampagnes.

Deze resultaten zijn een verder bewijs dat een herstel van de reclamemarkt op handen is’, licht Steven Fredericks, president en chief executive van TNS/CMR de cijfers toe aan Reuters. Hij denkt dat 2003 over het geheel een gezond jaar gaat worden voor de reclamemarkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie