Waarom je communicatiegoeroes en hun blinkende oplossingen moet wantrouwen

Podcast Connect #2 met Anton-Jan Thijssen over mensen in beweging krijgen, perfecte campagnes en weerbarstige praktijk

Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Vanaf januari wekelijks te beluisteren via CommunicatieOnline, dezer dagen alvast de eerste vier afleveringen, met als tweede communicatiestrateeg Anton-Jan Thijssen.

Thijssen heeft alle typen bureaus van binnen meegemaakt en ervaren. Na een stage bij de KNVB en een eerste job bij een Internetbureau ging hij zijn carrière serieus van start bij Hill & Knowlton. Hij richtte samen met Thomas Creemers Busted PR op, wat later werd ingelijfd door reclamebureau TBWA\Neboko. Later ging dat op in Neboko\SMARTS. Om het bureauensemble compleet te maken werkte Thijssen ook nog bij UM Studios.

Daarnaast begon hij zijn Partij van de Sport. Een eenmanszaak waarmee hij zich richt op sportgerelateerde campagnes. Daarbij wil hij niet alleen graag merken in beweging brengen, maar mensen ook de gang van bank naar voordeur maken.

Een man van de praktijk die weet hoe de perfecte campagne of strategie eruit ziet, maar beseft dat er allerlei barrières zijn: een gebrek aan lef, budget of het mag niet van de wet. In de echte wereld is het niet zo gemakkelijk als in 'de textbook examples van de goeroes', aldus Thijssen.

 

 

In 2015 was Anton-Jan Thijssen initiatiefnemer van een bijzonder project. Hij liep de Rand van het Land. in 2018 verschijnt een boek waarbij hij vertelt over de lessen uit die bijzondere tour.

Connecten met Anton-Jan Thijssen?

Je kunt hem mailen , volgen op Instagram of twitteren op @ajthijssen!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie