Wat nu?

Vanaf vandaag mogen bedrijven niet meer andere bedrijven spammen en treedt het Bel-Me-Niet register voor consumenten in werking. Het register is meteen al overbelast. Nu staan veel marketeers voor een interessante vraag. Grijpen ze weer naar een ander ongevraagd medium, of worden ze experts in Permission Marketing?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf 1 oktober is het in Nederland verboden om ongevraagd commerciële mails naar bedrijven te sturen. Ook treedt het wettelijke Bel-me-niet Register in werking dat ervoor moet zorgen dat consumenten niet ongevraagd worden gebeld. De Bel-me-niet website voorziet kennelijk in een behoefte: het is al overbelast. Een zucht van verlichting gaat door Nederland, maar veel marketeers hebben er een zorg bij. Twee makkelijke instrumenten worden ze uit handen geslagen. Wat nu?

Misschien een goed moment om je te verdiepen in permission marketing: de kunst van het bouwen van relaties. Permission marketing is een totaal andere mindset. Het heeft te maken met relaties aangaan, vertrouwen creëren, klanten perfect servicen, verwachtingen overtreffen, luisteren naar je klanten en er iets mee doen, en zo de toestemming verkrijgen om ze te mogen benaderen. Wie hier heel goed in is, zorgt ervoor dat klanten ambassadeurs worden en het positieve verhaal over jouw merk als een lopend vuurtje rondgaat. In boek en op het van Seth Godin vind je er veel meer over.

Je kan natuurlijk ook stug doorgaan op het oude pad. Dan maar weer fysieke post sturen. Alleen: helpt het? De simpele realiteit is dat echt helemaal niemand op je ongevraagde onderbreking zit te wachten. Het staat nu in koeienletters op de muren: ze willen niet. De tijden zijn veranderd. Wie het eerste meeverandert, wint.

Daan Remarque, Innovatie

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie