‘Combinatie winkels en online moet Blokker op termijn break-even laten draaien’

In 2021 draaide Blokker-moeder Mirage Retail Group een verlies van 63 miljoen euro.

Mirage Retail Group (MRG), het moederbedrijf van onder meer Blokker, BCC en Intertoys, heeft 2021 afgesloten met een verlies van 63 miljoen euro. De onderneming wijt het verlies onder andere aan de verplichte winkelsluitingen vanwege de coronapandemie, die het bedrijfsresultaat raakten. Daarbij ontving MRG naar eigen zeggen geen adequate staatssteun. Ook zorgde het afstoten van discountketen Big Bazar voor een eenmalige kostenpost van 20 miljoen euro. Het jaar 2020 werd nog afgesloten met een winst van 54 miljoen euro, inclusief eenmalige posten.

De nieuwe strategie van MRG richt zich op een gecombineerde verkoop online en in winkels. Die moet er op termijn voor zorgen dat Blokker break-even draait. Investeringen dienen BCC snel winstgevend maken. Volgens MRG is Intertoys nu al ‘goed winstgevend’. Big Bazar werd afgestoten omdat het niet meer in de strategie paste.

Vanwege de coronaonzekerheid stelde MRG eind vorig jaar zijn plannen voor een beursgang uit, ook al omdat de pandemie de resultaten van het concern drukte. In de handelsupdate rept MRG niet over het eventueel afstoffen van de beursplannen.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie