Gelezen en geselecteerd: 8 must reads uit de internationale media

Het beste van buitenlandse media over marketing, media, communicatie en creatie.

Adformatie houdt tijdens deze crisis de internationale media voor je bij. Onze selectie van belangwekkende en informatieve artikelen delen we vanaf nu iedere week. Hier de editor’s pick van vrijdag 24 april: 

Drie aanbevolen marketingstrategieën voor deze crisistijd 

Conrad Egusa, The Next Web
Originele kop: An entrepreneur’s guide to long-term marketing strategies amid COVID-19 

In tijden van economische ontwrichting zullen bedrijven veelal geneigd zijn hun marketinguitgaven drastisch te verminderen, strategieën reactief te veranderen en initiatieven mogelijk zelfs volledig stop te zetten. The Next Web adviseert echter een fijnzinnigere aanpak. 'Gebruik nu een scalpel in plaats van een moker voor je lange-termijnbudgetten', luidt een van de drie uitgewerkte aanbevelingen. 

Merken kunnen én moeten een rol spelen in het beslechten van internationale gezondheidskwesties

Myriam Sidibe, Harvard Business Review
Originele titel: Marketing meets mission

Kunnen merken echt bijdragen aan gedragsverandering, zoals die nodig is in een mondiale gezondheidscrisis? Het antwoord is ja, volgens Myriam Sidibe in het artikel Marketing meets mission, in de mei/juni-edtie van Harvard Business Review. Het is niet makkelijk, waarschuwt ze, en een lange-termijnklus waarin samen moet worden gewerkt met vele stakeholders, maar: ‘Almost any brand can embrace a social mission that supports the business and makes a real contribution. Even a brand whose relationship to that mission is subtle or fraught.’

Optimisme over marketingbudgetten in het VK 

Rebecca Stewart in The Drum
Originele titel: UK ad spend hits lowest ebb since 2009 crash, but recovery is set for 2021

Natuurlijk, de marketingbudgetten zijn nog nooit zo snel gedaald als in de eerste drie maanden van 2020. Het VK niet uitgezonderd. Toch verwacht The Drum dat de marketinguitgaven tegen het eind van dit jaar alweer een boost zullen beleven. Rebecca Stewart tekent in het artikel ‘UK ad spend hits lowest ebb since 2009 crash, but recovery is set for 2021’ op waar dit optimisme op gebaseerd is. 

De bezem erdoor, bepleit Ritson

Mark Ritson in MarketingWeek
Originele titel: My Covid-19 spring cleaning list

Mark Ritson is, as always, uitgesproken in zijn artikel ‘My Covid-19 spring cleaning list’ voor MarketingWeek. Zijn voorstel voor wat bedrijven in een grote lenteschoonmaak onder handen moeten nemen? Houd je portfolio tegen het licht, knikker de producten eruit die het niet goed doen, beoordeel of je al die kanalen wel nodig hebt en stel je marketingbudget liever in op de lange dan de korte termijn. ‘Benut deze grote schoonmaakkans, want hij komt niet weer’, aldus Ritson.

De gedragskant van het coronavirus

Behavioral Scientist
Originele titel: Selected Links: The Behavioral Side of the Coronavirus

De website behavioral scientist selecteert dagelijks artikelen die licht werpen op de gedragskenmerken van de huidige pandemie. De lijst van afgelopen week bevat verschillende verslagen over hoe landen mogelijk effectief van het slot kunnen gaan, maar ook verhalen over de ethiek van de keuzes omtrent leven en dood.

De 25 meest opwindende technologieën van het komende decennium 

Bernard Marr, Forbes
Originele titel: These 25 Technology Trends Will Define The Next Decade

We wonen misschien niet op Mars of reizen (nog niet) naar ons werk met jetpacks, maar het komende decennium zal ongetwijfeld veel opwindende technologische vooruitgang opleveren, schrijft Marr. 'In dit artikel wil ik de 25 belangrijkste technologische trends schetsen waarvan ik denk dat ze de jaren 2020 zullen vormgeven.' Een tipje van de sluier: Digital twins.

Het digitaal geleide herstel van COVID-19

McKinsey Digital
Originele titel: The digital-led recovery from COVID-19: Five questions for CEOs

In alle onzekerheid over hoe de toekomst eruit zal zien, is één ding duidelijk: digitalisering. De uitdagende economische vooruitzichten en de aanhoudende onzekerheid daaromtrent dwingen ceo's om moeilijke keuzes te overwegen, is te lezen in dit stuk van McKinsey. Waar sommigen bezuinigen en zich concentreren op de koers uit de storm, nemen anderen doortastende maatregelen die ervoor moeten zorgen dat wanneer de crisis eindigt, ze sterker zullen zijn dan nu.

Gen Z verwacht van merken afleiding en actie

Adweek
Originele titel: Millennials, Gen Z Want Distraction and Action From Brands During Crisis

Gen Z? Dat is toch de Snapchat generatie? Nou, ook die willen wel eens wat. 'Naarmate mensen wennen aan hun nieuwe routines en de angst die met de eerste indrukken van de crisis gepaard ging, verwachten ze ook meer van merken', schrijft Adweek. 'Wat we echt wilden doen, is COVID bekijken door de lens van deze consumenten', zegt Joanna Hawkes van innovatiebureau Dentsu Aegis. 'Wat ervaren ze nu deze crisis zich ontvouwt? Wat zijn hun onvervulde behoeften?' Lezen maar!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie