Aankoop VNU Tijdschriften afgerond

SanomaWSOY heeft gisteren de aankoop van de Consumer Information Group(CIG) van VNU afgerond (VNU Tijdschriften). De definitieve koopprijs bedraagt 1,25 miljard euro. De nieuwe entiteit draagt vanaf 1 oktober de naam Sanoma Magazines

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoals eerder aangekondigd wordt het hoofdkantoor van Sanoma Magazines in Amsterdam gevestigd. Het bedrijf wordt in vijf divisies onderverdeeld. Sanoma Uitgevers verzorgt de uitgave van tijdschriften, nieuwe media-activiteiten en de distributie van films op de Nederlandse markt; Sanoma Magazines Belgium (Mediaxis) bedient de Vlaamse- en Franstalige markt in België. Sanoma Magazines International richt zich op de Britse, Tsjechische, Hongaarse, Roemeense en Slowaakse markt, terwijl Sanoma Magazines Nordic de activiteiten van Helsinki Media in Finland en Zweden verzorgt. Aldipress blijft verantwoordelijk voor de distributie van tijdschriften in Nederland. Theo Bouwman is benoemd tot president van Sanoma Magazines en chairman van Sanoma Magazines management board. Door het voltooien van de aankoop is SanomaWSOY nu de grootste mediagroep in Scandinavië, met een pro forma netto omzet van 2,26 miljard euro. De Finse mediagroep is daarmee de vijfde tijdschriftenuitgever in Europa, met zo'n 300 titels in haar portfolio.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie