ABN Amro naar UM

ABN Amro brengt haar mediabelangen onder bij Universal Media (UM). In augustus 2010 wees de bank Starcom nog aan als haar mediabureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 9 augustus 2010 wees ABN Amro Starcom aan als het nieuwe mediabureau. Aan de keuze ging een uitgebreide pitch vooraf. Nu kiest ABN Amro voor UM, dat vorige week nog werd uitgeroepen tot mediabureau van het jaar. Dat wordt bevestigd door ABN Amro-woordvoerder Jeroen van Maarschalkerweerd. Aan de keuze voor UM ging geen pitch vooraf. Ondanks het feit dat de Nederlandse staat aandeelhouder is van ABN Amro, hoeft de bank het media-account niet aan te besteden. Volgens Van Maarschalkerweerd zijn alle noodzakelijke procedures op de juiste manier gevolgd.

Als motief voor de overstap naar UM zegt de woordvoerder dat ABN Amro zoveel mogelijk wil concentreren. UM behandelt al Florius en Delta Lloyd. Van Maarschalkerweerd: ‘Het is beter om alles bij één bureau onder te brengen.’ Dat thema leefde in 2010 nog minder, laat Van Maarschalkerweerd weten. Bovendien zat Delta Lloyd toen nog niet bij UM. Dat tekende een contract bij UM in december van het vorige jaar.

Wanneer ABN Amro overstapt naar UM is nog niet bekend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie