Albert is beste online dienstverlener

Van de online supermarkten biedt Albert de beste dienstverlening, zo blijkt uit onderzoek van Jungle Rating.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De onderzoekers tekenen hierbij wel aan dat de scores van Albert en MaxFoodmarket dicht bij elkaar liggen. De scores zijn echter gebaseerd op de waardering van een zestiental dimensies, waardoor onderlinge verschillen toch aanzienlijk kunnen zijn.
Wehkamp scoort op de uitgebreide informatie, de goede interactiemogelijkheden en de hoge landelijke dekking, terwijl Albert het moet hebben van zijn naam en betrouwbaarheid, het uitgebreide productassortiment en de visuele ervaring van de website. Schlecker scoort op de inzichtelijkheid en de kwaliteit van het bestelproces, terwijl MaxFoodmarket de beste is op het gebied van de bezorgmogelijkheden, het prijsniveau van de producten en de lage kosten van bezorging (0 euro).
Jungle Rating stelt dat de online supermarkten elk hun eigen positionering nastreven. Albert onderscheidt zich met zijn brede assortiment kwaliteitsproducten en aanbiedingen. MaxFoodmarket positioneert zich met de lage prijzen en service. Voor Wehkamp en Schlecker zijn de supermarktproducten een aanvulling op het assortiment. Ondanks die heldere positionering kunnen de partijen nog veel van elkaar leren, aldus het onderzoeksbureau. De markt voor online boodschappen is sterk in ontwikkeling en een goede online dienstverlening van alle online supers kan het succes van online winkelen versnellen.
Opmerkelijk is overigens dat Albert, de overall winnaar uit het Jungle Rating-onderzoek, binnenkort één van zijn distributiecentra sluit.

Effectiviteit dienstverlening online supermarkten ‒ oktober 2002
1 Albert - 27,5 pct
2 MaxFoodmarket - 26,1 pct
3 Wehkamp - 24,9 pct
4 Schlecker - 22,8 pct
5 Gemaknet - 17,4 pct

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie