Alexander Ribbink weg bij TomTom

Alexander Ribbink, Marketeer of the Year van 2005, vertrekt als operationeel directeur bij TomTom.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is het directe gevolg van TomToms overname van kaartenbedrijf Tele Atlas. Ribbink, wiens marketinginspanningen het bedrijf het gezicht gaven dat het nu heeft, verlaat na vijf jaar de Nederlandse navigatiespecialist. Hij begon als marketeer, was sinds 2004 operationeel directeur en won daar in 2005 ook een prijs mee bij Tijdschrift voor Marketing. Middels een persbericht laat hij weten ‘iets anders buiten TomTom’ na te willen jagen, zonder daar verdere details over te geven. Het vertrek komt op het moment dat er een aantal bestuurlijke wisselingen plaatsvindt bij TomTom. Het bedrijf kreeg vorige maand groen licht van de Europese Commissie kaartenmaker Tele Atlas over te nemen. Inmiddels is 97,5 procent van de uitstaande aandelen Tele Atlas aangeboden en is de operationele samenvoeging begonnen. Alain De Taeye, bestuursvoorzitter van Tele Atlas, treedt toe tot het management van TomTom, Bill Henry neemt die rol bij Tele Atlas over en Tele Atlas’ COO George Fink treedt terug.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie