AutoWeek lanceert eigen ‘AutoRAI’, maar dan anders

In juni 2014 wordt een nieuw jaarlijks auto-event geïntroduceerd. De naam? AutoWeek Live.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De automotivebranche heeft het niet makkelijk. Niet voor niets werd editie 2013 van de AutoRAI afgeblazen. AutoWeek, een titel van Sanoma (tijdschrift, online, video en meer), ziet voor 2014 wél brood in het organiseren van een autobeurs, maar de opzet wordt wel helemaal anders.

Het event (drie dagen) zal gehouden gaan worden op het RDW-terrein in Lelystad, waar bezoekers zelf de zelf de nieuwste auto’s kunnen testen op een zogeheten kombaan.

AutoWeek wil op het event het eigen automotivemerk tot leven laten komen middels 7 werelden: supercars, test ‘m zelf, autolab, occasions, meeting point, classics en pitshop.

Uit het persbericht: ‘Dromen en realiteit komen op verrassende wijze bij elkaar, want ook de nieuwste modellen ontbreken niet en zelfs primeurs voor Nederland worden verwacht.’

Belooft wordt dat een aantal bekende coureurs demonstraties komen geven op de kombaan.

AutoWeek Live denkt op 7, 8 en 9 juni minimaal 30.000 bezoekers te kunnen trekken. Dat laat zien dat AutoWeek Live nog wel fors moet groeien om in de buurt te komen van de proporties van de AutoRAI. Die trok in 2011 270 duizend bezoekers. De kaartverkoop start in maart. Abonnees van AutoWeek krijgen korting op de entree.

Lees in Adformatie (verschijnt 13 december aanstaande) een uitgebreid interview met de hoofdredacteur van AutoWeek, Robert van den Ham

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie