Beleggingssites nog lange weg te gaan

Van de Nederlandse internetgebruikers overweegt 15 procent om binnen een half jaar een beleggingsrekening te openen op internet. Onder actieve beleggers stijgt dit percentage zelfs naar 70 procent. Om dit potentieel om te zetten in klanten, hebben online beleggingssites nog wel wat werk te verrichten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek van het onderzoeksbureau MetrixLab blijkt dat internetgebruikers de mogelijkheden van het online beleggen niet of nauwelijks kennen. Zo weet de helft niet dat je via internet direct in

aandelen kunt handelen en slechts 66 procent verwacht real-time koersinformatie, terwijl alle onderzochte partijen dit aanbieden. Volgens ruim de helft van de bezoekers bieden de sites onvoldoende informatie om te kunnen beslissen om er een online beleggingsrekening te openen. MetrixLab meet op basis van de zelfontwikkelde XSment-methode de

gebruikersbeleving op websites.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie