Brok-in-de-keel-Kerstmis bij Albert Heijn

Net als Plus vergroot Albert Heijn het thema 'eenzaamheid' versus 'samen Kerstmis vieren' uit.

  • Design
  • 6 December 2017
  • Roderick Mirande

Albert Heijn maakt deze week zijn kerstcommercial openbaar (bureau: TBWA/NEBOKO). In de lange versie van anderhalve minuut zien we een bejaarde weduwnaar zich voorbereiden op Kerstmis, op de klanken van 'Make you feel my love', waar Adèle in 2008 een hit mee scoorde*. Na zijn gang naar Albert Heijn - waar hij nog een snel een zoete attentie koopt, terwijl het eigenlijk al sluitingstijd is - komt hij verregend aan de deur van een oudere dame, met wie hij duidelijk iets meer heeft dan een 'gewone vriendschap'.

Vervolgens weet hij zich welkom geheten in het warme bad van haar gehele familie. (Kerstmis vier je samen.) Het is opvallend dat Albert Heijn en Plus volledig onafhankelijk van elkaar een storyline hebben neergezet, die zulke grote overeenkomsten vertoont. Bij Plus mag een gescheiden man aanschuiven bij zijn ex-schoonfamilie om Kerstmis samen te vieren.

 

 

* 'Make you feel my love' is geschreven door Bob Dylan en werd in 1997 voor het eerst uitgebracht door Billy Joel

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie