Campagne verkoop diervriendelijk vlees

Stichting Varkens in Nood en D66 beginnen een actie, 'Prijs het dier', om de detailhandel aan te sporen alleen diervriendelijk vlees in de schappen te legeen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de campagnemakers hebben supermarkten zich tot nu toe afzijdig gehouden van de discussie over dierenwelzijn. Het
zijn de consumenten of de boeren die telkens erop worden aangesproken dat ze geen diervriendelijk vlees kopen of niet diervriendelijk produceren.

Voorzitter Baaij
van de stichting Varkens in Nood denkt dat supermarkten machtiger zijn dan dat ze zelf denken.
Als voorbeeld gaf hij de grootste Britse supermarktketen Tesco, die alleen milieu- en
diervriendelijk geproduceerde producten in de schappen toelaat. Nederlandse ketens zouden in het convenant moeten afspreken
dat ze alleen nog maar vlees verkopen dat aan bepaalde minimumnormen voldoet.

Vlees zal hierdoor wel duurder worden (8 tot 30 procent).
Het zal echter niet meevallen de supermarkten over te halen. Baaij geeft toe dat de sector zich
terughoudend opstelt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie