Commerciële zenders 48 pct, publieke zenders 37 pct

De commerciële omroepen behaalden in week 21 samen een marktaandeel van 48 procent, de publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 37 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL4 behaalde een gemiddeld marktaandeel van 18 procent, RTL5 5 procent, Yorin ook 5 procent, SBS6 11 procent, Net5 5 en V8 4 procent. Dat ligt redelijk in lijn met de aandelen van de afgelopen tijd. Best bekeken programma was het NOS Journaal van 20.00 uur gisteravond met 2,42 miljoen kijkers. Spangen deed het gisteravond ook goed met ruim 2 miljoen kijkers, zo blijkt uit het KLO onder auspiciën van Stichting KijkOnderzoek. Kopspijkers was derde met 1,9 miljoen kijkers, net iets meer dan Baantjer. Spoorloos was vijfde met 1,88 miljoen kijkers. Het Eurovisie Songfestival werd veel minder bekeken dan vorig jaar, omdat Nederland niet mee mocht doen. Toch was dit ‘spektakel’ nog altijd goed voor 1,7 miljoen kijkers en een zevende stek in de toptien.

Onder de noemer 'Live fast, die young' zendt BNN morgen een avondvullend programma uit ter nagedachtenis aan de zaterdag overleden voorzitter Bart de Graaff. De rechtstreekse uitzending (20.25-22.25 uur, Ned. 2) wordt gepresenteerd door Jeroen Pauw. In de studio voert hij gesprekken met diverse gasten over Bart de Graaff. Bovendien zijn er compilaties te zien van beelden van het BNN-boegbeeld en treden er artiesten op.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie