Consument betaalt vaker voor webdiensten

Het lijkt toch mogelijk om geld te verdienen op internet zonder advertenties. Betaalde on line diensten nemen in populariteit toe. Dat stelt onderzoeksbureau Intermarket Group in een studie naar sites waarvoor de bezoekers moeten betalen. Volgens het bureau beginnen betaalde diensten 'big busines' te worden op het web, met verschillende initiatieven die meer dan een miljoen betalende klanten tellen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het best scoort NCsoft met wereldwijd zo'n 4 miljoen betalende klanten. NCsoft maakt het mogelijk om via internet te gamen. Nummer twee is Classmates Online. Ongeveer 1,6 miljoen internetters zijn bereid te betalen om via deze site oude klasgenoten op het spoor te komen. Verder heeft ook American Greetings meer dan 1 miljoen betalende klanten. American Greetings is het bedrijf achter diverse ansichtkaartensites. Volgens Intermarket Group zouden ook Yahoo en Lycos eigenlijk in de top 10 moeten staan, ware het niet dat deze internetbedrijven geen cijfers loslieten.

Yahoo is zich de laatste tijd steeds meer gaan toeleggen op het aanbieden van betaalde diensten, in plaats van helemaal afhankelijk te zijn van de wispelturige - en nu slechte - advertentiemarkt. Via de portal kunnen surfers zich abonneren op onder meer on line horoscopen, gespecialiseerd financieel nieuws en columns. Lycos heeft onder meer een on line datingdienst en een muziekabonnement (in samenwerking met Listen.com) in het programma. Nu staan een andere dating- (Match.com) en muziekdienst (RealNetworks) in de top 10 van Intermarket. Dow Jones is de nieuwsleverancier met de meeste betalende klanten (646.000), terwijl MusicMatch Radio met 150.000 abonnees de meest succesvolle aanbieder van streaming muziek is. Deze dienst valt echter buiten de top 10.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie