Consumentenbond boos op KPN en Libertel

De Consumentenbond beschuldigt KPN en Libertel van verkapte prijsverhogingen. Uit een onderzoek van de bond blijkt dat mensen die met een mobiele telefoon van KPN of Libertel vanuit het buitenland naar Nederland bellen, veel meer betalen dan voorheen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KPN heeft onlangs nieuwe eenheidstarieven ingevoerd, Libertel doet dat met ingang van vandaag. Het houdt in dat voor het bellen vanuit 25 Europese landen naar Nederland voortaan één tarief per abonnement geldt. Maar volgens de Consumentenbond hebben de bedrijven de invoering aangepakt om de prijzen op te drijven. Het zou om verhogingen gaan tot 88 procent, aldus een woordvoerder.

De bond meent dat de klanten hierover op z'n minst geïnformeerd hadden moeten worden. Ze heeft telecomtoezichthouder Opta nu gevraagd de bedrijven daartoe te dwingen. KPN is verbaasd over de kritiek van de Consumentenbond, maar geeft toe dat het nieuwe tarief in een aantal gevallen ongunstig uitvalt. “Maar invoering van één tarief geeft voor de bellers veel helderheid. De meerderheid is hierbij gebaat, maar voor een deel valt het vervelend uit”, aldus een woordvoerster.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie