Corporate campagnes steeds belangrijker

Corporate communicatie wordt steeds meer een relevant onderdeel van marketingcommunicatie. Afhankelijk van de gekozen strategie en merkarchitectuur kan het zelfs een heel belangrijk element zijn in de branding.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Steeds vaker zien bedrijven redenen om over zichzelf een campagne te starten en daarmee het publiek, aandeelhouders of klanten te informeren over resultaten, activiteiten plannen en/of om zichzelf te positioneren. Dat is nog niet zo simpel want een corporate campagne moet evengoed een interessante boodschap hebben en leuk zijn voor het publiek terwijl tegelijkertijd de hele reputatie en langetermijnstrategie van de onderneming in het spel zijn. Zo’n campagne moet altijd wortelen in de missie van de onderneming en intern gedragen worden door top en medewerkers. Is dat niet zo, dan verliest de onderneming geloofwaardigheid. Corporate communicatie wordt steeds minder een zaak van de pr-afdeling alleen. Een corporate campagne fungeert ideaal gezien als een portal voor andere boodschappen van en over het bedrijf, de producten, diensten en merken.
Meer en meer bedrijven vergemakkelijken het integreren van alle communicatie door in hun merkarchitectuur te kiezen voor één paraplumerk (corporate brand). In de praktijk zijn er veel varianten te vinden. Luchtvaartmaatschappijen hebben/zijn bijvoorbeeld een en hetzelfde merk. Een strategie om daarnaar toe te werken is bijvoorbeeld om het corporate brand te koppelen aan bestaande merken.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie