Het belbedrijf ontving zo’n tweehonderd klachten. Hetzelfde aantal werd genoteerd door de Reclamecodecommissie. ‘Het is niet gebruikelijk dat we zoveel klachten over één commercial krijgen’, aldus een woordvoerder van de Reclamecodecommissie.
In de reclamespot wordt een gezin na een bezoek aan een pretpark lastig gevallen door een groep kabouters die achteraf extra geld vragen voor de kunstjes die ze gedaan hebben. De kabouters zetten hun woorden kracht bij met houwelen en dreigen de auto in brand te steken. Dutchtone wilde hiermee duidelijk maken dat klanten niet bang hoeven te zijn voor financiële verrassingen achteraf.
‘De commercial was ontwikkeld voor een specifieke doelgroep van jonge volwassenen die gewend zijn aan de ietwat ruwe maar toch grappige sfeer die in de commercial wordt neergezet’, licht het belbedrijf toe. Om daaraan toe te voegen: ‘Het was de bedoeling dat de commercial zou opvallen en daarin is Dutchtone geslaagd.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!