Funda voegt niet-NVM woningen toe

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grootste huizensite van Nederland wordt nog groter. , voor bijna 80 procent eigendom van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (), laat vanaf vrijdag ook andere makelaars met hun woningaanbod toe op de site.

Tot nu toe stond alleen het woningaanbod van NVM-makelaars op Funda. Daarover schreef ik eerder hier op Molblog onder de titel . Onlangs besloot de rechter dat huizenzoeksite Jaap.nl, die de NVM en Funda beschuldigt van kartelvorming, onder beperkte voorwaarden gegevens van woningen van een andere makelaar op zijn site mag plaatsen.

"De rechter heeft daarmee duidelijk gemaakt wat wel mag en wat niet", aldus een woordvoerder van Funda. De huizensite zal vanaf vrijdag ongeveer 20 duizend woningen die elders op internet te koop staan, op de site zetten. Daarmee komt het totale koopwoningaanbod op de site op 123 duizend. "Dat is 90 tot 95 procent van de totale koopwoningenmarkt", aldus de zegsman van Funda. Dit bericht stond vanavond op .

Inmiddels zijn de toegevoegde huizen ook te . Weliswaar onder aan de zoekresultaten, maar het is een begin.

Zo zet Funda weer een stapje in de richting van een : een merk dat je altijd helpt bij al je woonwensen. Een merk dat werkelijk naast je gaat staan. En je helpt een keuze te maken uit al het aanbod. En niet alleen met woningen, maar ook bij het selecteren van de hypotheek, de verzekeringen, de aannemer voor de verbouwing, de tuinarchitect, de stylisten, de verhuizers en hulp bij de schoonmaak. Dit type merken hebben in de toekomst aan een half woord genoeg en ze kunnen het voor ons rekening. Een type merken dat volstrekt onmisbaar wordt. Maar nogmaals, dit is slechts een stapje in de evolutie.

In het ontstaan van dit type merken is in 2007 compleetheid het belangrijkste. Mensen zoeken in deze periode sites waar alles bij elkaar staat. Dat geldt voor tweedehands auto's, voor verzekeringen, voor digitale camera's, voor contacten, vakantie en ook bijvoorbeeld voor banen. Je wilt eerst alles bij elkaar zodat je niet alles zelf bij elkaar hoeft te zoeken. Vervolgens wordt het de kunst voor in de verschillende behoeftedomeinen (zoals vervoer, vakantie of carrière) om het advies helemaal op het individu af te stemmen. Het gaat dan om (grotendeels ge-automatiseerd) luisteren naar het individu, empathie en anticipatie. Dat maakt straks het verschil! Funda heeft wat mij betreft een goede stap gezet. Ik wens dit bijzondere merk veel succes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie