Gebruik van CURL’s neem toe

Het lijkt effectief te zijn om in advertenties campagnespecifieke URL’s te gebruiken. Het gebeurt steeds vaker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens een Britse crossmediastudie van NetNames (diensten op het gebied van merk- en domeinnaambeheer) komen websiteadressen (URL’s) steeds vaker voor in offline reclame. In het onderzoek zijn bureaus als Abbott Mead Vickers, BBDO, Lowe, Saatchi & Saatchi, Publicis en Grey Worldwide ondervraagd. Vermelding van URL’s in offline advertising is zo’n beetje standaard geworden: in 80 procent van de advertenties wordt het algemene bedrijfswebsiteadres genoemd. Reclamebureaus maken daarbij steeds vaker gebruik van zogenoemde campagnespecifieke URL’s — CURL’s. Deze CURL’s zijn meestal gebaseerd op de in de campagne gebruikte reclameslogan of verwijzen naar een specifieke microsite die speciaal voor de campagne is gebouwd. Nederlandse voorbeelden van CURL’s zijn (voor Audi’s introductie van de A3) en (voor Bonne Mamans Diner Jaarkaart-actie). CURL’s hebben in de ogen van bureaus twee belangrijke voordelen. Ten eerste zijn ze makkelijker te onthouden voor consumenten en prikkelen ze hen tot actie (websitebezoek). Ten tweede maken CURL’s campagnes beter meetbaar (via websitestatistieken) en bieden ze aldus concreter inzicht in het rendement op marketinginvesteringen. CURL’s worden vooral gebruikt in tv-spots (14 procent) en print-advertenties (10 procent).

Bron: Marketing Week

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie