Gedragslijn burger@overheid in vorm van nieuwjaarswens

Overheidsinformatie dient verkrijgbaar te zijn via internet en te voldoen aan steeds hogere eisen van burgers. Burger@overheid heeft daarom een gedragslijn opgesteld in de vorm van een nieuwjaarskaart met tien 'goede voornemens'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de jaarwisseling ontvangen overheidsorganisaties een gedragslijn van waarin zij worden opgeroepen te werken aan een grotere transparantie van hun informatieaanbod via internet. De gedragslijn wordt aangeboden in de vorm van een nieuwjaarskaart en bevat tien vragen van burgers uit een brede doorsnede van de Nederlandse bevolking. Die tien vragen maken concreet wat de digitale transparantie is die burgers van de overheid verwachten. De vragen zijn praktisch van aard en bieden concreet houvast om het eigen informatieaanbod te verbeteren.

Eerder dit jaar introduceerde al een gedragslijn voor e-mail afhandeling. Daarin werden overheden opgeroepen om betere prestaties te leveren bij het beantwoorden van e-mail, omdat uit onderzoek bleek dat bijna de helft van de Nederlandse overheden e-mail niet beantwoordt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie