Gedragsregels voor e-mail overheid

Het platform burger@overheid heeft een nieuwe gedragslijn gepresenteerd voor de afhandeling van e-mail door de overheid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De richtlijn geeft aan hoe overheidsinstellingen moeten handelen bij ontvangst, beantwoording en archivering van e-mail. In de gedragsregels staat dat elke overheidsinstelling per e-mail bereikbaar moet zijn. Op eenvoudige vragen moeten burgers binnen twee werkdagen een antwoord krijgen. Het gaat dan om bekende feiten, zoals openingstijden, parkeerregels of vergunningprocedures. Bij ingewikkelder vragen kan de overheid binnen tien werkdagen laten weten hoe lang de beantwoording gaat duren.

Uit onderzoek is onlangs gebleken dat bijna de helft van de overheidsmedewerkers e-mail niet beantwoordt. Voorzitter van het platform, ex-politica Marjet van Zuijlen, riep alle overheidsinstellingen op om betere prestaties te leveren bij het beantwoorden van elektronische post.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie