Geen alcoholreclame op TMF en MTV

STIVA heeft op basis van onderzoek televisiezenders TMF, MTV, Nickelodeon, FoxKids en The Box als jongerenzender aangemerkt. Uitzending van alcoholreclame op één van deze zenders zal als een overtreding van de Reclamecode voor alcoholhoudende drank aangemerkt worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) laat jaarlijks door bureau Intomart GfK vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender.

Definitie van een jongerenzender volgens de Reclamecode is “een zender waarvan meer dan 25 procent van het totale kijk- en luisterpubliek bestaat uit minderjarigen.”?

Voor de vaststelling van het percentage minderjarigen (mensen die jonger zijn dan 18 jaar) in het kijk- en luisterpubliek is uitgegaan van het gewogen gemiddelde van de kijk- en luistercijfers, afgezet tegen het programma-aanbod van een zender. Geen enkele radiozender wordt gekenmerkt als jongerenzender.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie