Imagocampagne trucker en warehouser

Vakopleiding Transport en Logistiek heeft een imago-onderzoek gedaan die voorafgaat aan een dit jaar te beginnen imagocampagne waarmee nieuwe vrachtwagenchauffeurs en warehouse medewerkers moeten worden gerecruteerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het onderzoek werden imago of het beeld dat de buitenwacht koestert, en identiteit als beeld dat de beroepsgroep van zichzelf heeft tegen elkaar afgezet. Bij een vrachtwagenchauffeur beeldden de respondenten zich vooral de internationale versie van deze beroepsgroep voor: vrij, weg van huis en baas, de wijde wereld aan je voeten; dat zijn positieve beelden die bij dit beroep opdoemden. Negatief waren gedachten aan lange werktijden, onregelmatige diensten, weinig sociale contacten, een schraal privé-leven en verkeersstress. Bij het beroep warehouse medewerker konden de meeste ondervraagden uit de buitenwacht zich weinig voorstellen, de insiders omschreven hun beroep met de steekwoorden sociaal, gezellig, teamwork, collegialiteit, vaste werktijden en teamwork. Ook zijn potentiële doelgroepen in kaart gebracht, waarbij warehouse medewerker als geschikt beroep naar voren kwam voor vrouwen en allochtonen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie