Jeroen de Bakker heeft tijdens MWG congres de 4-s'en gepresenteerd. Search, Socializeing, Shopping en Snacking. Net als met de marketing P's kun je er ongetwijfeld nog een paar varianten bedenken. Voor de 4-s'en is dat wat mij betreft de S van Sharing, wat ook een typisch web 2.0 karakter heeft.
Marktplaats voldoet aan een aantal S-en. Je kunt er Searchen, Shoppen en Socializen (ervaringen delen met andere gebruikers, raten van bedrijven en particulieren die er regelmatig kopen of verkopen, zie ook eBay community) gaat er ongetwijfeld binnenkort ook komen.
De 4-e S, van Sharing, is ook door Marktplaats ingevuld met kijk in de wijk. Voer je postcode in en je kunt zien wat er allemaal bij jou in de buurt te koop staat. Heerlijk om op zondag middag virtueel door je wijk te wandelen en te zien wat je buurman op Marktplaats heeft staan.
Een collega wist me al te vertellen dat je bij hem in de straat een Nudie spijkerbroek, romantisch servies en een escortbureau te koop staat :-)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!