Make-over van alle verpakkingen Amstel

Amstel Bier introduceert een nieuw design voor alle verpakkingen. Het redesign is ontwikkeld door VBAT.

&;Een ode aan de rijke geschiedenis van het merk.&; Zo kenmerkt Heineken het nieuwe design voor alle verpakkingen van Amstel, die vanaf deze week de markt instromen. Het nieuwe design is ontwikkeld door VBAT. Hieronder het oude en het nieuwe ontwerp naast elkaar. (Helemaal onderaan de ontwikkeling van het Amstel-flesje en -etiket door de jaren heen.)

In een toelichting op het redesign zegt merkhouder Heineken, dat Amstel sinds jaar en dag voor vriendschap staat. &;De link tussen vriendschap en Amstel is er al vanaf de start van de brouwerij. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden, die vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten zij samen bier te brouwen. Dit was het begin van Amstel bier, dat sinds de oprichting nog steeds elke dag door én voor vriendschap wordt gebrouwen.&; Recent legde Amstel in ook al de nadruk op de &;vriendschaps-heritage&; van Amstel.

Alle verpakkingen van Amstel ondergaan een make-over. Het bekende rood-witte Amstel logo staat nog steeds centraal op alle verpakkingen. Heineken: &;Charles en Johannes speelden graag biljart, de rode en witte bal zie je dan ook nog altijd terug in het Amstel Logo. Daarnaast wordt de passie voor het brouwen, de kwaliteitstraditie én de vriendschap van de oprichters benadrukt op de nieuwe verpakkingen.&;

Volmout
Marketingdirecteur bij Heineken Bram Westenbrink legt het verder uit: &;In 1870 richtten Charles de Pesters en Johannes van Marwijk kooy de Amstel Brouwerij op. Deze twee vrienden stonden aan de basis van de kwaliteit, smaak én het volle karakter van ons Amstel Bier, dat tegenwoordig in meer dan 90 landen gedronken wordt. We hebben de kenmerken van dit uit vriendschap gebrouwen volmout bier altijd gekoesterd. De rijke historie van Amstel is als inspiratiebron gebruikt voor dit nieuwe design en de uitstraling is verder in lijn gebracht met de hoge kwaliteit van het bier.&;De introductie van het nieuwe design gaat gepaard met de nieuwe campagne ‘Uit vriendschap gebrouwen’, bekijk hier ook de commercial. De nieuwe verpakkingen stromen vanaf deze week de markt in. Kijk voor meer informatie op www.amstel.nl.

 

Op geeft Amstel ook uitgebreide uitleg over het thema vriendschap als onderdeel van het erfgoed van Amstel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie