'McDonald's had leukste EK-commercial'

De EK Burger van McDonald's was veruit de grappigste EK-commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarna volgen de geluksvogeltjes van C1000 en het Wilhelmus van Grolsch. Dat blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoeksbureau Markteffect en Sportmarketingbureau Triple Double hielden onder duizend Nederlanders vanaf 18 jaar. Maar liefst 41% van de Nederlanders vindt de reclame van de McDonald's het leukst. De drie genoemde commercials blijken Nederland ook het meest aan te spreken.

De reclame van C1000 spreekt vrouwen het meeste aan, gevolgd door McDonald's en Grolsch. Mannen kiezen voor de biermerken Bavaria, Grolsch en Heineken.

De meest irritante EK commercial was volgens de ondervraagden die van de Nederlandse Energie Maatschappij, gevolgd door Plus (28%) en de reclame van Lipton Ice Tea (21%).

De reclame van C1000 was het bekendst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie