Nederlander verpandt hart aan vaste merken

De Nederlander is enorm merktrouw - behalve als hij hoofdpijn heeft. Voor het derde achtereenvolgende jaar hebben consumenten een ander merk uitverkoren als meest betrouwbare pijnstiller. Na Kruidvat in 2001 en Finimal in 2002 grijpt de Nederlander nu naar Aleve, zo blijkt uit een peiling door Reader's Digest.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoofdredacteur Oele Steenks van schrijft het succes toe aan de recente reclamecampagne van Aleve. 'Die legt de nadruk op bezorgheid over een familielid. Dat spreekt de lezers aan.'

Andere producten hebben het vertrouwen van de consumenten behouden, aldus Reader's Digest. De betrouwbaarste auto draagt nog steeds het Opel-logo, de Rabobank blijft de populairste bank en Shell de bekendste brandstofleverancier. Wel heeft D-Reizen na twee jaar Holland International gepasseerd. Ook Aegon en Nationale Nederlanden hebben stuivertje gewisseld.

Reader's Digest hield zijn merkenonderzoek in tien Europese landen. Opvallend is dat de Nederlanders als enigen Spa aanwijzen als meest betrouwbare frisdrank: elders in Europa wint Coca Cola.

Politici mogen blij zijn dat ze niet als wasmiddel in de supermarkt staan. Vier van de vijf Nederlanders zouden hen op het schap laten staan. 'Dat ze het slechter doen dan autoverkopers heeft me verbaasd', stelt hoofdredacteur Steenks. Een score van meer dan 90 procent was weggelegd voor dokters, verplegers, piloten en apothekers. De brandweerman steekt met 96 procent alle beroepen naar de kroon. 'Een uitvloeisel van 11 september', meent Steenks.

Bron: de Volkskrant

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie