Nokia zet flink in op N-Gage

Nokia geeft naar schatting 150 miljoen euro uit aan marketing voor de spelcomputer N-Gage, die vanaf vandaag in de winkel ligt. De computer moet gaan concurreren met de Gameboy.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Finse bedrijf verwacht in 2004 jaar ‘enkele miljoenen’ exemplaren van de N-Gage te verkopen, meldt Emerce. In Europa trok een promotiekaravaan de afgelopen zomer al door zestien landen en langs 55 steden (ook in Nederland). Tijdens die tour ging Nokia op zoek naar de beste N-Gage speler. Deze werd eind vorige week tijdens de finale in Parijs bekend. Op Amsterdamse trams zijn al advertenties voor de N-Gage te zien.

In de Verenigde Staten stuurt Nokia voor de promotie van de N-Gage 'flash-mobs' de straat op. Er komt begin volgend jaar een tour van vier populaire bands langs vijftien universiteiten. De studenten mogen evenals de Europese gamers strijden om een finaleplaats voor 2004 Nokia Sugar Bowl National Championship Game.

Een analist schat tegenover Reuters het marketingbudget op 150 miljoen euro. Nokia laat zich niet uit over het marketingbudget. Wel zegt een woordvoerder te verwachten dat er in 2004 ‘enkele miljoenen’ N-Gage spelcomputers over de toonbank zullen gaan.

Net nu Nokia de N-Gage lanceert, geeft concurrent Nintendo (voor het eerst in veertig jaar) een winstwaarschuwing af.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie