Premier League bestaat kwart eeuw en brengt single uit met MassiveMusic

De Britse voetbalcompetitie trapt seizoen 2017/2018 muzikaal af.

De track This Is Premier League is geschreven en geproduceerd door MassiveMusic, als onderdeel van de audio identiteit die het muziekbureau vorig jaar ontwikkelde voor de rebranding van de Premier League.

De release is een antwoord op de grote vraag naar de muziek van de supporters en voetbalfans van de Premier League. Fans vergaarden en deelden hun eigen versies van opnames van de uitzendingen en zetten deze op social media kanalen. De fans hebben er ook voor gezorgd dat de track wordt geïntegreerd in de populaire voetbal game FIFA van EA Sports. Mede hierdoor kon Premier League niet achter blijven en besloot tot een officiële release van de single.

Opkomstmuziek

De track is gebaseerd op de opkomstmuziek die afgespeeld wordt in de stadions voor elke wedstrijd in de Premier League. De audio-identiteit is geproduceerd in nauwe samenwerking met design bureau DixonBaxi uit Londen. 



'De single release laat zien hoe een audio identiteit voor een merk op de lange termijn kan werken. Er is zoveel meer dan mogelijk met muziek alleen maar een simpel sound logo – merken kunnen een duidelijke plek claimen in het muziekdomein en daarmee substantiële fans creëren', zegt Paul Reynolds, managing director van MassiveMusic Londen.

De single This Is Premier League is nu te streamen op Spotify
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie