Publicis wil D’Arcy opheffen

Publicis Groupe maakt deze week bekend dat het met bureaunetwerk D'Arcy Masius Benton and Bowles wil stoppen, meldt Adage.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bureau zal niet langer meer bestaan, hoewel de naam nog wel op kleine schaal gebruikt zal worden voor een korte periode, zeggen verschillende Publicis-vertegenwoordigers. Vandaag al wordt een interne mededeling aan het personeel verwacht. Dat ligt in het verlengde van de gesprekken die Publicis vandaag voert met analisten over de nieuwe organisatiestructuur. Afgelopen maand keurden aandeelhouders de fusie met Bcom3 Group, D’Arcy’s voormalige moeder, goed. D’Arcy-medewerkers worden ondergebracht bij de drie wereldwijde netwerken Saatchi & Saatchi, Fallon Worldwide en Leo Burnett Worldwide, maar ontslagen zijn volgens een staflid onvermijdelijk. Klanten van D’Arcy zijn onder Philips, Procter & Gamble en (in de VS) Heineken.

Algemeen directeur Onno Maas van D'Arcy zei vanochtend niets meer te weten dat wat er in de Amerikaanse media had gestaan. 'Maar die geruchten zijn er al een tijdje. Het is natuurlijk niet onlogisch dat Fransen in een wereldwijd moeilijke tijd besluiten om van vier goede netwerken drie hele goede te maken.' Maas kan zich voorstellen dat er ook in Nederland naar zo'n oplossing wordt gestreefd. 'Als we er zo sterker uitkomen hier, dan ben ik ervoor, daarin heb ik wel vertrouwen.'

Maas beklemtoont overigens dat het goed gaat met D'Arcy Amsterdam, dat met winst draait en 'kerngezond' zegt te zijn met een rendement dit jaar van 15 procent. Het bureau telt 55 fte's, inclusief dochter Inizio (design en internet). 'D'Arcy's bureau-inkomen stijgt dit jaar naar verwachting met 5 procent', aldus Maas.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie