Premium

RTL4 scoort met The Voice en Nieuwe Buren

RTL4 was in week 37 in de doelgroep 20-49 groter dan de drie SBS-zenders bij elkaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de week van 8 tot en met 14 september was RTL4 de best bekeken zender met een marktaandeel van 20,8 procent (+0,4 ten opzichte van week 36). De drie SBS-zenders kwamen samen uit op 20,7.
RTL4 staat met negen programma’s in de top 15 van best bekeken programma’s. The Voice of Holland staat bovenaan met ruim 1,2 miljoen kijkers. De nieuwe dramaserie Nieuwe Buren opent op een tweede plek met 931.000 kijkers. Ook GTST, Holland’s Got Talent, RTL Late Night en Geer en Goor halen de top-10 in week 37.

NPO 1 is de tweede zender met een marktaandeel van 12,9 procent. Dat is 0,6 procent lager dan de week ervoor.  SBS6 is de derde zender met 9,3 (was 9,8).



RTL Nederland marktleider
De zenders van RTL Nederland zijn gezamenlijk marktleider met een aandeel van 35,3 (+0,4 t.o.v. de week ervoor). De Ster (NPO 1,2,3) komt uit op 21,9 (+1,3 t.o.v. week 36) en de SBS-zenders op 20,7 (was 22,2 in week 36).




Uitgesteld kijken
Flikken Maastricht (NPO 1) werd wederom het meest uitgesteld bekeken: 348.000. Expeditie Robinson (RTL5) staat tweede met 244.000 kijkers en Nieuwe Buren derde met 206.000.



 

 

Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie