Senseo weer in de race voor een Effie

Douwe Egberts en Philips krijgen een herkansing voor hun succesvolle Senseo-case. Twee jaar geleden kregen ze een bronzen Effie voor hun Senseo-verhaal, en dat wekte met name bij DE veel wrevel op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De marketing-directeur van DE, Franc Reefman, sprak publiekelijk zijn toorn uit en vond dat de jury de plank volledig missloeg. Dit succes verdiende gewoon een gouden Effie, vond hij. Dit jaar is de Senseo wederom ingezonden voor dezelfde competitie en ook weer genomineerd voor een Effie, die op 8 juni wordt uitgereikt.

Jury-lid Jan van Kuijk zegt dat het dit keer om een design-case gaat en dus niets met de vorige keer te maken heeft. ‘Het gaat puur om het design en niet om het totale concept dat de vorige keer is beoordeeld’, zegt hij.

Er zijn dit jaar in totaal 17 genomineerden. Naast DE/Philips zijn dat: Old Amsterdam, Orange, Achmea, Riedel met Dubbelfrisss, VacanceSelect.nl, Nickelodeon, Ministerie van Verkeer&Waterstaat met Verlicht Fietsen, La Trappe, Xylifresh, Multikabel, Ohra, Rabobank, Venco, Stop Aids Now, Lever Fabergé Neder-land met Rexona en Procter&Gamble met Pringles.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie