Social Media succes is gebouwd op vruchtbare grond

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De combinatie van visie en resultaatgerichtheid zie ik bij collega-consultants niet veel. Eerder zie ik veel bla bla bla, theoretische pietpraat en geen praktische en concrete uitleg. Gelukkig werd ik helemaal blij van tijdens haar ééndaagse programma ‘Groeisprint, Klanten Trekken Met Sociale Media’. Een dag waarin je precies leert wat je nodig hebt om meer enthousiaste klanten te trekken en te houden.

Return On Ignoring
Enthousiasme, dat is waar het om gaat inderdaad! De meeste bedrijven gaan gebukt onder klagende klanten. Ok, de Return On Ignoring is killing, maar continue focus op de enthousiaste klant is key. De consument/jouw klant gaat steeds meer de dienst uitmaken; het vertrouwen tussen consumenten onderling groeit, onder andere via de connecties die zij met elkaar op Sociale Media hebben. Voor de mensen die met elkaar zijn verbonden (peers genaamd), gaat het al lang niet meer om de X-Factor. De F-Factor is veel belangrijker. Dit is de band die zij met elkaar hebben via Friends, Fans en Followers. De F-Factor wordt voor brands een onvermijdelijk ingrediӫnt voor je merkbeleving binnen deze peer society.

Rammstein
Ellen is duidelijk niet van het hypeverhaal over Social Media. “Als je even snel veel geld denkt te gaan verdienen met Social Media moet je niet bij mij zijn”, hoor ik haar zeggen. Terecht geeft ze aan dat Social Media inzetten net zoiets is als je akker ontginnen en dat kost tijd, zeker als je er net mee begint. Tijdens haar training brengt ze meer mooie analogieӫn naar voren. Een transformatorhuisje met dichte ramen, zo ziet het businessmodel van menigeen ondernemer of professional eruit meent Ellen. Nog te veel ondernemers denken vanuit hun vakgebied in plaats vanuit het probleem van de klant en welke oplossing ze daarbij bieden. Zij hebben geen helder zicht op hun klant. Daarnaast geeft zij het prachtige voorbeeld van een concert van Rammstein. Diehard fans gaan vooraan staan en weten van tevoren dat ze de kans lopen half doof te worden en zich wellicht te verbranden aan de overweldigende vuurzeeshow van deze hardcore metalband. Ellen: “Maar een echte fan pikt dit van deze band en dit geldt ook voor jouw klanten die enthousiast over je zijn. Je leuke klanten nemen zelfs je fouten voor lief.”

Superpromoters
Tijdens deze training leert Ellen je in feite beter te luisteren naar je klant waardoor je hem of haar weer beter van dienst kan zijn. Een groeisprint van je bedrijf is het gevolg. De vele praktische social media tips en tricks vliegen je om de oren. En het voordeel is dat je die meteen morgen kan inzetten.

Ellen benadrukt de focus op , dit zijn je enthousiaste klanten. Hiermee groeit je omzet en reputatie en dit leidt tot kostenbesparing in je marketing. Belangrijk is dat ondernemers gaan begrijpen dat klanten geen boren willen kopen, maar gaten willen dichten of dat nou met een boor is maakt hen niet uit. Klanten kopen geen verf, maar willen een mooie kamer. Ellen: “Mijn beroep is marktonderzoeker, maar daar heb ik het niet over met mijn klanten. Ik vertel hen dat ik glazenwasser ben en bied hen scherp zicht op wat hun klant echt wil. Social Media is een handig medium om hiervoor in te zetten.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie