Sponsors bezorgen trainers soms stress

Eenenvijftig procent van de trainers in het betaald voetbal meent dat de doelstellingen van sponsors niet realistisch zijn. Veertig procent vindt dat de ambities van de besturen van hun voetbalclubs vaak veel te hoog liggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze cijfers vormen de conclusie van een onderzoek naar de werkomstandigheden van trainers gehouden door het Algemeen Dagblad en de vakorganisatie Coaches Betaald Voetbal (CBV). Aan de enquête deden drieëndertig van de vijfenveertig aangeschreven coaches mee.

De hoge verwachtingen van clubbesturen en sponsors vertalen zich bij vierentwintig procent van de trainers in stress. Volgens Jan Reker, directeur van het CBV, kan veel van die stress voorkomen worden als de clubs de sponsors beter voorlichten over de haalbaarheid van hun ambities. ‘Je kunt op die manier voorkomen dat er een onrealistische druk op je schouders wordt gelegd. Clubbesturen moeten ook geen grote verhalen vertellen aan het begin van het seizoen.’ (Bron: Sponsoronline)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie