Steun onderzoek cultuurgebonden media

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een uitkering van 42.500 euro beschikbaar te stellen aan Etnomediair en Motivaction voor een onderzoek naar het bereik van cultuurgebonden media in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek is bedoeld om inzicht te verschaffen in de mediaconsumptie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen en in het gebruik van de belangrijkste cultuurgebonden media. Achterliggende gedachte is dat binnen reguliere bereiksonderzoeken cultuurgebonden media niet of nauwelijks aan bod komen. Verder zou een onderzoek waarbij onafhankelijke en betrouwbare gegevens beschikbaar komen de bekendheid van cultuurgebonden media onder adverteerders en media- en reclamebureaus kunnen verbeteren. De bereidheid om te adverteren in deze media kan daarmee vergroot worden.

Het Bedrijfsfonds vindt dat een bereiksonderzoek onder cultuurgebonden media er toe kan leiden dat media voor allochtonen professionaliseren en beter te exploiteren zijn. Daarmee zijn ze beter in staat de allochtone lezer te bereiken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie