Uitgevers zoeken hulp bij commerciële exploitatie van mobiel

Mobile advertising exploitant Widespace heeft deze week aangegeven de mobile advertising sales te doen voor diverse uitgevers. Belangrijke reden voor deze uitgevers is dat, ondanks de enorme groei in mobiel bezoek, zij nog steeds veel moeite hebben om van hun mobiele titels zelf een commercieel succes te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie
Wegener Media, News Media (GeenStijl, Dumpert), Zoover Media (Zoover.nl, Weeronline).nl) en Viacom (Comedy Central, MTV) zijn de samenwerking aangegaan met WideSpace.

Joris Bouman, channel manager bij News Media: “Op ons populaire videoportal Dumpert is het mobiele verkeer inmiddels groter dan op de PC, alleen bleef de commerciële exploitatie van dit kanaal nog achter.”. 
 
Ook Semilo en Nakko worden veelvuldig door uitgevers ingeschakeld om hulp te bieden op gebied van verkoop van mobile inventory. Naast het gemist van kennis op gebied van mobile advertising is ook bereik van mobiele titels nog vaak een issue. Mediabureaus willen bij campagnes het liefst het mobile advertising budget bij één exploitant neerleggen. Kleinere titels buiten Sanoma en TMG om hebben vaak niet voldoende mobiele gebruikers om hele budgetten op te souperen. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie