Uitspraak rond Tempus vertraagd

De ontknoping in het dramatische WPP/Tempus-verhaal wordt pas eind van deze week verwacht of misschien nog later, zeggen bronnen in Londen volgens nieuwsdienst Brand Republic.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het 'Takeover Panel', dat fusies en overnames in Engeland reguleert, blijkt

meer tijd te hebben om tot een uitspraak te kunnen komen of WPP zich mag

terugtrekken uit het bod op Tempus/CIA, het internationale netwerk van

mediabureaus. De vraag is of het toezichthoudende bureau de 'adverse

material change'-clausule aan WPP toestaat om te hanteren. En dat zou weer

afhangen van de financiële resultaten die Tempus dezer dagen zou publiceren.

De verwachting is dat de winst die voor het hele jaar wordt verwacht door

Tempus met rond 10 pct zal dalen, maar WPP maakt pas kans om onder de deal

uit te komen als de winst met 20 pct daalt. Zelfs als Tempus met een

winstwaarschuwing komt, dan nog is WPP niet zeker van zijn zaak. Het feit

dat WPP na de aanslag op 11 september nog eens 3 pct aandelen in Tempus

heeft bijgekocht zou uitgelegd kunnen worden als een signaal dat de toekomst

van de mediabureaugroep op zich positief wordt ingeschat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie