Unilever wil schoonmaakdiensten verkopen

Een jaar na de met veel tromgeroffel aangekondigde introductie, is Unilever alweer op zoek naar kopers voor de huishoudelijke schoonmaakdivisie van dochter Myhome Services. Het is de bedoeling dat deze activiteiten binnen drie maanden worden overgedragen. Nog niet duidelijk is of de divisie wasserij en chemische reiniging ook van de hand worden gedaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

werd in maart 2000 als proef opgericht in Zuidwest Londen om te testen of het concept uit zou kunnen groeien tot een grootschalig winstgevend schoonmaak- en wasserijbedrijf. Na evaluatie is Unilever tot de conclusie gekomen dat het concept weliswaar sterk is en uitbreiding mogelijk zou zijn, maar dat ‘de bedrijfsprioriteiten elders liggen’.

Volgens David Ball, CEO van Myhome Services Ltd, heeft Unilever veel geleerd van de proefperiode. ‘Door het bedrijf is onze kennis over consumenten en hun schoonmaakgewoonten sterk toegenomen. We ontvingen 50.000 informatieverzoeken voor de diensten en hebben een bestand van 2000 klanten. Het is duidelijk dat er bij de consument veel behoefte bestaat aan een dergelijke dienst.’De nieuwe eigenaar zou volgens Ball beter in staat moeten zijn het bedrijf tot volle bloei te laten komen en in heel Engeland land uit te rollen.Myhome Services heeft 160 mensen in dienst, waarvan er 100 direct betrokken zijn bij de schoonmaakwerkzaamheden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie