Unilever zet schouders onder schoon drinkwater

Het FMCG concern richt samen met Population Services International (PSI) het non-profit-programma Waterworks op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het doel achter Waterworks (geregistreerd handelsmerk), is schoon drinkwater te realiseren voor gemeenschappen die in nood verkeren. In samenwerking met is een applicatie ontwikkeld, die donateurs direct verbindt met mensen die de hulp nodig hebben.
Keith Weed, CMO van Unilever, legt uit waarom Unilever het initiatief neemt. "In juli 2010 heeft de Verenigde Naties verklaard dat veilig en schoon drinkwater een mensenrecht is. Dat geloof delen wij. In het Unilever Sustainable Living Plan hebben we het commitment afgegeven om veilig drinkwater te bieden aan 500 miljoen mensen in 2020. Gegeven de omvang van deze uitdaging, werken we samen met onze partners PSI en Facebook.’

Waterworks is volgens Weed één van de eerste zogeheten timeline applicaties die het geven aan een goed doel faciliteren. Daarbij worden Facebook-gebruikers gekoppeld aan iemand de hulp ontvangt. Er kan gekozen worden voor een kleine dagelijkse donatie van tien eurocent. De opbrengst komt direct ten goede aan de gemeenschap met een tekort aan schoon water. Naast educatie, wordt het geld ook besteed aan Pureit waterzuiveraars en Pureit sachets. is een merk van Unilever.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie